Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

tisdag 16 mars 2010

Frukta Inte av Anne Holt

Det var länge sedan jag läste en bok av Anne Holt men jag vill minnas att jag brukar tycka mycket om hennes böcker.
Det tar dock ca 150 sidor innan jag riktigt greppar boken och kommer in i den. Fram till dess känns den något splittrad.
När jag kommit förbi den här första biten och går in i bokens andra del är jag däremot fast. Fast i att få veta den mördade biskopens hemlighet och hur mordet på henne hänger samman med de andra morden.
Det är en historia om relationer, kärlek och tro.
Jag får gå tillbaka och läsa de andra böckerna om Johanne Vik och Yngvar Stubø.
Och ska du läsa en deckare nu i vår så tycker jag absolut att du kan läsa Frukta Inte.


(Boken kom som ett recensionsex från Piratförlaget).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar