Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

onsdag 21 april 2010

Judaskyssen av Anna Grue

En mycket lättläst kriminalare av den danska författarinnan Anna Grue.
Den handlar till en början om Ursula som blivit sol och vårad av Jakob som spårlöst försvinner från henne med alla hennes pengar som hon vunnit på lotteri. Ursula kommer i kontakt med Dan som är något av en hobbydetektiv. Det visar sig ganska snart att Jakob inte alls är den han utgett sig för att vara utan lever på att lura av ensamma kvinnor pengar som de vunnit på samma lotto som Ursula deltagit i. Det är ett ganska snabbt tempo i boken som växlar mellan de olika personernas vinklar.
Jag blir nyfiken på Anna Grues andra böcker och översätts de till svenska kommer jag att läsa dem när jag vill underhållas.
Däremot kan jag inte låta bli att undra varför den första av Grues böcker inte översatts till svenska?
Recensionsex från förlaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar