Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

måndag 16 augusti 2010

Död tills mörkret faller av Charlaine Harris


Vampyrer.
Ända sedan jag läste Anne Rice har jag tyckt om vampyrhistorier. Däremot har jag inte kommit nära just Rice-vampyrerna och det var de som fick mig att tycka om dessa döda varelser... hm....

Nåja, nu har jag fått erkänna mig besegrad, inte av vampyrer utan av språket. Det gör mig beklämd att inte läsa första boken i True Bloodserien - Dead until dark - på engelska. Min koncentration håller inte. Så nu får jag läsa både på svenska och engelska istället.

För fast blev jag. I den till synes blåsta blondinen Sookie och hennes vampyrpojkvän Bill. Jag kommer läsa - kanske tom sträckläsa böckerna - och sedan kommer jag att se True Blood.

De här vampyrerna måste känna de vampyrer som Anne Rice skrev om, eller? Jo, så måste det vara!

(fasansfulla illustrationer på pocketserien på svenska som jag kommit över förresten..... brrr!!)

2 kommentarer:

  1. Mm, omslagen på de svenska utgåvan är hemsk. Det är iof den engelska tv-serieomslagen med. Bäst tycker jag om de originalet, som jag antar att de är. De färgglada fantasifulla omslagen.

    SvaraRadera
  2. Jaså, läste du klart den igår? Jag läste nästan hela boken igår. Det verkar vara en gemensam sak för böckerna, man slukar dem. Har nog typ 30-50 sidor kvar nu i den. Har dock inte tid att läsa just nu, men ska avsluta den om någon timme :) De är verkligen spännande.

    SvaraRadera