Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

måndag 30 augusti 2010

True Blood

Fastnat.
Huruvida True Blood är bra eller dåligt saknar egentligen betydelse för jag underhålls och jag har fastnat.
Snart klar med säsong 1 och jag inser att det är ganska stora skillnader mellan första boken och första säsongen. Alltså är jag mycket nöjd med att jag läser först och ser sedan, för jag tycker det är okej att det dyker upp fler karaktärer i tvserien men hade haft svårare att smälta att vissa karaktärer saknas i böckerna om jag sett serien först.
Jag tycker att det verkar som att böckerna och serien kompletterar varandra bra.

Jag har inte beställt hem boxen med böckerna ännu utan jag tänker läsa ut ett par av böckerna i läshögen hemma först, men sedan så!

Läser förövrigt just nu Udda Verklighet av Nene Ormes; Gillar så här långt....

2 kommentarer:

  1. Ja, för har man väl boxen hemma så läser man inget annat ;)

    SvaraRadera
  2. Hur bra dramatiseringen än är så föredrar jag nästan alltid att läsa böckerna först.

    SvaraRadera