Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

fredag 27 augusti 2010

Levande död i Dallas av Charlaine Harris




Strax efter jag läste den första av böckerna om Sookie Stockhouse så köpte och läste jag "Levande död i Dallas". Jag skulle verkligen kunna sträckläsa hela serien men nu ska jag vänta och strax beställa samtliga på engelska i stället. För jag förstår ju hur pinsamt dålig översättningen till svenska måste vara ibland...
Historien kommer jag dock in i mer och mer och jag tycker verkligen om både upplägget och miljöerna.

Således har jag även börjat se serien True Blood och den lever upp till historien dock är jag glad att jag läser böckerna först. Som så ofta är böckerna bättre än det filmatiserade men serien är för den delen inte dålig.
Jag slås av att jag tilltalas av sydstadsamerikanskan, den jag alltid tagit avstånd ifrån, men här passar det verkligen och jag kan komma på mig själv att själv slira på syddialekten i mina tankar ibland... Hmm...

Underhållande, absolut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar