Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

måndag 21 juni 2010

Lite om böcker inför det Sommarsköna bytet

Det här riktigar sig främst till min hemliga bokvän i det sommarsköna pocketbytet, men givetvis är det för alla som vill få läsinspiration.

Jag är något av en allätare vad gäller läsning. Den enda kategorin som inte alls lockar längre, för ja, visst har jag läst även den sortens böcker, är sådana som ska spegla verkliga händelser där människor, främst barn far illa.

Jag läser gärna sf, romaner, ungdomsböcker, deckare. Tycker jag inte om en bok läggs den åt sidan om det inte är så att jag fått den så väl rekommenderad att jag känner att den bör läsas ändå.

Vad vill jag då att den gröna påsen ska innehålla? Jag är lättroad när det kommer till presenter på så vis att jag är övertygad om att den som tagit sig tid att fylla en påse också haft den goda smaken att hitta på böcker som är läsvärda.
Jag saknar helt Agatha Christie i mina hyllor och jag vill gärna läsa henne, helst på engelska. Jag har inte kommit mig för att ännu skaffa Stephanie Meyers serie men jag tror jag kommer tycka mycket om böckerna. Jag vill någon gång läsa alla Patricia Cornwells böcker om Kay Scarpetta, helst från start.
Jag har ännu inte läst Björn Ranelid men kommer att göra det en dag, så varför inte snart? Av Amy Tan har jag läst Joy Luck Club för väldigt många år sedan, om hon har annat som är läsvärt vet jag dock inte.

Hmm... Hemliga Bokvän...hoppas detta kan vara en hjälp på vägen. Du kan läsa mina svar de andra bytena jag varit med i här och här, samt pocketkedjan här. Och några jag är nyfiken på finns här.
Fråga om du undrar något.

Att det inte går att kommentera anonymt i den här bloggdelen ska jag se om jag kan klura ut en lösning på förresten!

Om fyllnadsmaterial ska jag skriva imorgon :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar