Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

fredag 2 juli 2010

Böckerna i den Sommarsköna påsen


Böckerna här i den ordning jag slumpmässigt öppnade de små paketen:
"Rockabilly En bom de sista Romantikerna" av Josefin Ekman. En reportagebok om Rockabillys, aldrig sett den men den är helt klart tilltalande i det lilla formatet.
"And then there were none" av Agatha Christie. En av mina "önskningar", jättekul! Har sett filmatiseringar men aldrig läst den, så det ser jag mycket fram emot.
"Kalla det vad fan du vill" av Marjaneh Bakhtiari. Helt ny bekanskap men lockar verkligen!

Som min Hemliga Bokvän skrev i följebrevet, lite som ett kinderägg men i böcker - I like!
Fortfarande nyfiken på vem Du är dock.... ;-)

Och Enbokomdagen - lite kul var det väl ändå? ;-)

2 kommentarer:

  1. Hej Bokvän!

    Kul att höra att du gillade innehållet i ditt paket. "Kalla det vad fan du vill" är en av de bästa läsupplevelserna jag haft de senaste åren, så jag hoppas innerligt att du ska tycka om den. Och de andra böckerna också förstås! Det var verkligen kul att klura ut böcker att skicka dig, hoppas att din sommarläsning blir fantastisk .-)

    SvaraRadera
  2. Ah, tack! Gillade Kalla det vad fan du vill, de andra har jag inte läst.

    SvaraRadera