Här finns böcker jag läst och filmer jag sett.

tisdag 13 juli 2010

Det sista Pocketkedjepaketet

Idag kom det sista paketet i Pocketkedjan som En full bokhylla är en rikedom anordnade. Jag har inte hunnit läsa så många böcker som det var tänkt, lite ledsen för det... Å andra sidan har jag fått många goda boktips och i min stora att-läsa-hög hemma finns det guldkorn från den här kedjan som jag kan plocka fram och läsa när det finns tid. Inte fy skam, tycker jag!
Den som sänt mig böcker i kedjan är Bokstävlarna. Hon är en bokbloggare som recencerar böcker ingående och väl, att hon är litteraturvetare hör säkert dit ;-) Hon har en förkärlek bla för böcker om vampyrer och eftersom jag själv var djupt förälskad i Ann Rice's vampyrer när jag läste hennes böckerna förstår jag henne ganska väl! Det roliga i hennes Vampyrläsning är att hon nu under sommaren går en kurs i just Vampyrläsning :) Kika in på hennes blogg och läs, riktigt intressant!

Vad innehöll då det sista paketet i pocketkedjan? Jo, två böcker som jag tror jag kommer tycka om! Den ena har skickats vidare genom hela kedjan ser det ut som och det är "Begravt i glömska" av Nora Roberts.
Den andra är en av mina "önskelistböcker" som jag inte har hunnit skaffa - Phu! :) Så sent som i söndags sniffade jag på hela serien i en bokhandel men avstod att ta dem till kassan då jag lyckades frammana bilden av alla de olösta böckerna som, (bokstavligt), samlar damm hemma...
Boken i paketet var; "Twilight" av Stephenie Meyer. Extra stort Tack för den!

Den jag sänt böcker till i Pocketkedjan är Oprahbloggen. Hon bör få det sista kedjepaketet från mig i slutet på den här veckan, om allt går som planerat lyckas jag posta det imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar